سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

93/10/8
1:49 ع

 

درباره ویژگی های گوشی سونی Xperia ZR

 


 

اگرچه با گوشی نه چندان جدید سونی اکسپریا زد ار طرف هستیم اما این گوشی با سخت افزار قدرتمندی که دارد، همچنان جای خود را حفظ کرده است. و نظر ما را نیز به خود جلب کرده است.

در ابتدای امر به ابعاد و ظاهر این گوشی نگاهی می اندازیم به طوریکه ابعاد گوشی ZR، 10.5*67.3*131.3 میلیمتر است، اما وزن نسبتا زیادی به اندازه 138 گرم دارد. این گوشی برخلاف بیشتر گوشی های سونی که دارای قابی شیشه ای هستند، از قابی پلاستیکی ساخته شده است.

شاید قاب پلاستیکی آن در نگاه اول باعث ایجاد حس گوشی ارزان قیمت را به شما القا کند اما بدلیل خوش دست بودن و سایز مناسب خود که به خوبی در یک دست خود را جای می کند، این دید شما را از بین می برد.

نکته جالب توجه در مورد گوشی Xperia ZR دارا بودن گواهینامه IP58 است که تضمین کننده مقاومت گوشی در برابر نفوذ آب به آن است. بر طبق این گواهینامه، این گوشی در برابر نفوذ آب تا عمق 1 متری مقاومت می‌کند و ضد آب محسوب می‌گردد.

صفحه نمایش Xperia ZR یک صفحه نمایش 4.55 اینچی از نوع TFT است که وضوح تصویر آن در حد کیفیت HD است.یعنی 1280×720 پیکسلی را ارائه می‌نماید.

سونی صفحه نمایش این گوشی را ضد خش و ضد خرد شدن تولید کرده است.
همچنین بر روی این گوشی از موتور Bravia 2 استفاده شده است اما به خاطر داشته باشید که این موتور فقط در زمان تماشای عکس یا ویدئو با اپلیکیشن استاندارد دستگاه فعال می‌باشد.

در فرآیند ساخت صفحه نمایش ، یک فضای خالی هوا را حذف شده و در نتیجه لایه لمسی به سطح نمایشگر نزدیکتر شده است. این کار سبب کاهش میزان انعکاس نور صفحه (OptiContrastT) در زمان تابش شدید آفتاب شده و در نتیجه تصاویر آن واضح تر پخش می شود و زاویه دید صفحه نمایش افزایش می باید . همچین با حذف لایه مربوط به سنسورها و ترکیب آن با لایه رویی ، میزان پاسخگویی به لمس ها افزایش یافته و در نهایت ، موقعی که صفحه گوشی خاموش است ، یکپارچه مشکی براق خواهد بود.

در این قسمت نگاهی به درون گوشی قصد داریم بیاندازیم، مجموعه اصلی آن را پردازنده ی چهار هسته ای Qualcomm با سرعتپردازشی 1.5 گیگاهرتز وپردازنده گرافیکی آن نیز Adreno 320 همراه با حافظه داخلی 8 گیگابایت و حافظه رم 2 گیگابایت، تشکیل می دهند.

با وجود شیار کارت حافظه جانبی می توان تا 64 گیگابایت به حجم این حافظه افزود.

با سخت افزار موجود شما به راحتی و بدون هیچ تاخیری می توانید به گشت و گذار اینترنتی خود بپردازید و یا بدون لگ از بازی کردن با گوشی خود لذت ببرید.

یکی از بهترین ویژگی های این گوشی سونی دوربین 13 مگاپیکسلی آن در کنار یک دوربین 0.3 مگاپیکسلی یا همان VGA نیز جهت انجام مکالمات تصویری در جلوی گوشی است.

ابعاد تصویر دوربین 3096*4128 پیکسل است و کیفیت فیلم برداری آن HD یا همان 1080*1920 پیکسل می باشد.

از قابلیت های این دوربین می توان به مواردی هچون فوکوس لمسی، لرزش گیر دست دیجیتال هنگام عکاسی، تشخیص چهره و لبخند، / قابلیت پانوراما و بزرگنمایی دییتال 16 برابر اشاره کرد.

سونی یک باتری 2300 میلی آمپر ساعتی را در گوشی جای داده است. با هر مرتبه شارژ باتری، می‌توان به راحتی تا 11ساعت با گوشی مکالمه انجام دهید. همچنین 45 ساعت ازپخش موسیقی لذت برد.

از دیگر راه های ارتباطی این گوشی می‌توان به نسخه 4 از فناوری بلوتوث، فناوری‌های NFC ،USB ، DLNA و درگاهMHL اشاره نمود.

سیستم عامل موجود بر روی Xperia ZR نسخه 4.1 JellyBean می‌باشد.

سونی بر روی این گوشی به صورت پیش فرض Google Chrome را نیز قرار داده است.

 

 

منبع :معرفی گوشی ضد آب سونی ZR

 



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ